Ana Sayfa Genel YEMENİCİ: AKÇAKOCA’YI DENİZ SEZONUNA HAZIRLIYORUZ

YEMENİCİ: AKÇAKOCA’YI DENİZ SEZONUNA HAZIRLIYORUZ

697 views

Akçakoca Belediye Başkanı Cüneyt Yemenici,turizm seonu öncesi çalışamalar ile ilgili açıklamalarda bulundu. 2016 Yılı turizm anlamında ve özellikle ülkemizde büyük darbeler aldı. Terör saldırıları ve özellikle FETÖ terör örgütünün darbe girişimi turizm sektörünü olumsuz etkiledi diyen Yemenici ” Tabi Akçakoca’da bundan çok ciddi darbe aldı. Ama biz bu yaza ciddi bir şekilde hazırlanıyoruz. Hedefimiz öncelikle deniz yüzeyine dalgakıranlar yaparak dev dalgaları önlemek ve bu sayedeilçede sezonu uzatabilmek diye konuştu.

ilçeyi turizm şehri yapma adına art arda hayata geçireceği projelerle bu yaz çok farklı bir Akçakoca görüleceğini belirten Yemenici yeni projelerle Akçakoca’nın tanınan bir sahil kenti olacağını ve bu projelerle sezonun uzayacağını vurguladı.

Akçakoca Belediye Başkanı Cüneyt Yemenici, ilçede son dönemlerde yapılan çalışmaları anlattı, bu yaz Akçakoca’nın tanına bir sahil kenti olacağını söylerken, Nisan ve Mayıs ayında tanıtım atakları olacağını bildirdi.

Yemenici, “Akçakoca bu yaz sezonuna da her yıl olduğu gibi hazır bir şekilde girecek. Gerek tesislerimizle, otellerimizle, restaurantlarımızla. Birçok yeni tesis açıldı. Tanıtım noktasında da bir çok çalışma yapıyoruz. Emit fuarında bu sene ilk defa ayrı katıldık ve 2 tane ödül aldık. Emitt yönetimi tarafından hem en iyi duyurulan stand ve en iyi destinasyon yapılan standları ödüllerini aldık. Nisan Mayıs ayı gibi yine Ankara’da bazı tanıtım ataklarımız olacak ve bununla birlikte Akçakoca bu yaz ayına daha fazla tanınan sahil olarak girecek. 2016 Yılı turizm anlamında ve özellikle ülkemizde büyük darbeler aldı. Terör saldırıları ve özellikle FETÖ terör örgütünün darbe girişimi turizm sektörünü olumsuz etkiledi. Tabi Akçakoca’da bundan çok ciddi darbe aldı. Ama inşallah yine plajlarımızla özellikle Yukarı mahalle ki orayı çok önemsiyoruz ve Yukarı mahalleyi bambaşka bir şekle sokuyoruz. Bu sene içinde yeni destinasyonlarda yapacağız o bölgede.” Dedi.

Bu yaz Ceneviz Kalesi’nin restorasyonuna da başlanacağını söyleyen Başkan Yemenici, çok önem verdiği projenin en iyi firmaya vermeyi istediğini, bir yıl içinde bitirmeye çalışacaklarını ifade etti.

Yemenici, “ Ceneviz Kalemiz 5 senedir atıl bir vaziyetteydi. Belki bizden de kaynaklanan eksiklikler oldu ama sayın bakanımız ödeneği gönderdiler. Teknik şartnamesi de dahil olmak üzere her şeyi hazır. Önümüzdeki günlerde ihaleye çıkacağız. Oranın restorasyonu ile ilgili olarak kalenin burçları, duvarları ve içerisinin reflüasyon çalışmasıyla çok ciddi bir para harcanacak oraya. Hedefimiz bir yılda bitirmek ama biliyorsunuz çok ciddi ve ince bir iş. Orası 2. derece arkeolojik sit alanı olarak tescilli. Bu restorasyonu da iyi bir firmanın almasını istiyoruz. En iyi yapılması bizim için önemli. Bu nedenle bakanlığın yayınladığı restorasyon firmalarından birisini seçerek yapacağız. 1-2 Ay gecikebilir ancak önemli olan doğru bir restorasyon olması.” Şeklinde konuştu.

Bu yıl Akçakoca sahillerinde yine cankurtaran hizmetleri olacağını söyleyen Yemenici, balıkçı barınağı ile ilgili de konuştu. Barınağın önümüzdeki yıl yatırım programına alınacağını söylerken, proje kapsamında yapılacak açık deniz dalgakıranların boğulmaların önüne geçeceğini sezonu uzatacağını belirtti

Yemenici, “Balıkçı barınağımız şu anda yeni bir balıkçı barınağı ve yatay mahmuzlar sahile paralel, açık deniz dalgakıranları yapmayı planlıyoruz. Ümran Boru fabrikasının hemen altında bir balıkçı barınağı yapacağız proje etüt ihalesi yapıldı. Müteahhit çalışıyor. Önümüzdeki yılın yatırım programına girecek. Sayın Bakanımız özellikle çok sıkı takip ediyor. Projeler 3,4 sene sürer diye planlıyoruz. O bittikten sonra mevcut barınağı yat limanına dönüştürmek istiyoruz. Bunlar çok büyük işler. Açık dalga kıranlar boğulmaların önüne geçecek, turizm sezonunu ciddi bir şekilde uzatacak. Örneği komşu Karasu’da var. Ben çok şey kazandıracağını düşünüyorum turizme.” Dedi.

Şifalı Su bölgesinde planlanana projeden de söz eden Yemenici, hazırlama aşamasındaki proje bittiğinde bölgenin çok farklı bir görünüme kavuşacağını söyledi

Şifalı suyu belediyenin 29 yıllığına kiraladığını hatırlatan Yemenici, “ Şifalı suyu uhdemize aldık. Bir proje hazırlıyoruz açılışını yapacağız.Sahipsizlikten kurtulmuş olacak. Orada güzel bir kır lokantası, et lokantası, yöresel ürünlerin satılacağı dükkanlar yapacağız. Arkasındaki 20 dönümlük arazide macera parkı oluşturacağız.Projeler hazırlanıyor, bittiğinde gerçekten çok farklı olacak.” İfadelerini kullandı